A távfelügyeleti eszköz akkor hasznos, ha működik. A távoli helyen áramkimaradás vagy csatlakozási hiba léphet fel, ami azt jelenti, hogy a riasztások nem lesznek kézbesítve. Hogy ezekben a pillanatokban figyelmeztesse Önt, minden portál (beleértve az ingyenes HWg-cloud.com is) figyelmeztetheti Önt, ha a távfelügyeleti eszköz le van választva.

A HW group ügyfeleinek értékesített termék a kézbesített figyelmeztető üzenet, nem pedig riasztóeszköz vagy érzékelő. Ezért szeretnénk figyelmeztetni ügyfeleinket még azokban a pillanatokban is, amikor a külső környezet (áramellátás vagy csatlakozás) nem a szokásos módon működik.

A hosszú távú, megbízható felügyeleti rendszer biztosítása érdekében a „Device Disconnected Alert” funkciót még a SensDesk Technology alapú portál ingyenes verziójában is kínáljuk – www.HWg-cloud.com.

Riasztási helyzetek:

1) A mért érzékelő értéke magasabb/alacsonyabb a megadott határértéknél.
Ez egy szabványos riasztás.

2) A mért érzékelő le van választva (pl. leszakadt a csatlakoztatott portról).
Ez a szokásos riasztás.

3) A felügyeleti eszköz, amelyhez az érzékelő csatlakozik, nem rendelkezik árammal.
Ez egy eszköz leválasztására vonatkozó riasztás.

4) A felügyeleti eszköz nem rendelkezik internetkapcsolattal.
Ez egy Eszköz leválasztva riasztás.

Mindent összevetve, ez egy nagyon jó védelem a távoli telephely környezeti helyzetére. A könnyen használható, hosszú távú, megbízható monitorozás érdekében a Protal-t használjuk, mert a (3) és (4) forgatókönyvek nem valósíthatók meg magasabb szintű rendszer nélkül.

Mi történik, ha a monitorhoz csatlakoztatott egy vagy több érzékelő leválasztódik, leszakad vagy bármilyen módon megsérül, ami megakadályozza a normál működést?

Standard riasztás az eszközről

Ez megtehető a portállal, de a felügyeleti eszközről, például a Poseidon2-ről vagy a STE2-ről is.

Valami ilyesmit fog látni az eszköz felületén:

A (2) érzékelő leválasztva forgatókönyvhöz riasztást is megadhat, -999,9 Celsius fok azt jelenti, hogy az érzékelő nem található, és az eszköz figyelmeztetheti Önt erre a helyzetre.

Az eszközről érkező e-mail-riasztást e-mail-címmé kell konvertálni. Nyugodtan használja cége SMTP szerverét, de a HW group szeretné figyelmeztetni, hogy ne használjon nyilvános SMTP szervereket. Van egy cikkünk arról, hogy miért nem jó ötlet (hosszú távon nem megbízható): https://www.hw-group.com/support/use-a-public-smtp-server-not-recommended

Javasoljuk a portál használatát. Még ingyen is, HWg-cloud.com sokkal jobb szolgáltatást nyújthatnak Önnek, mint például a Google vagy a Yahoo SMTP-szerverei.

Standard riasztások a portálról

A portálon grafikonokat is láthat az értékek időbeli alakulásáról. Ha „Érzékelő érvénytelen” állapotot kap:

Ez eltér a hőmérsékleti riasztástól, és más típusú figyelmeztető üzenetként is elküldhető a címzettnek. Ez az érzékelő meghibásodását jelzi, nem pedig a hőmérséklet ingadozását, ami ebben az esetben pontosabb és helyesebb.

Előfordulhat, hogy egy kábel véletlenül meghúzódik vagy valamilyen módon megsérül, megakadályozva, hogy az érzékelő elküldje a felügyelt értéket a felügyeleti eszköznek. És a riasztási vevő meg tudta különböztetni az ilyen helyzetet a valódi hőmérséklet-riasztástól. Az előbbi az érzékelő meghibásodását, az utóbbi a felügyelt környezet változását jelzi.

A portál reakciója a leválasztott eszközre

Mi történt ott? Valójában nem lehet tudni. Ez lehet a teljes felügyelt létesítmény, amely leállt, vagy csak az adott áramelosztó egység, vagy egy speciális dugó, amely „kiesett az aljzatból”. Történnek dolgok. Csak tudnia kell, mi történt pontosan, hogy megtehesse a megfelelő lépéseket.

Ha a HWg felügyeleti eszköz áramkimaradást szenved, a portál – ebben az esetben HWg-cloud.com – a következő üzenetet jeleníti meg:

Milyen gyorsan kapok információt arról, hogy az eszköz nincs csatlakoztatva?

A HWg-cloud.com szolgáltatás esetében kevesebb, mint egy órát vesz igénybe annak végleges megállapítása, hogy maga az eszköz nem működik megfelelően, ezáltal megváltoztatva az eszköz állapotát a fiókban:

És aktiváljon egy riasztást, amelyet közvetlenül a portálról küldenek. Érthető módon, ha az áram kialszik – egyetlen SMTP-cél sem tud riasztást fogadni, mert nem lehet elküldeni. Amikor az eszköz újra bekapcsol, a portálon lévő állapota a kezdeti adatleküldéstől számított egy percen belül megváltozik.

Leválasztott eszközök az érzékelő grafikonján:

Érvénytelen eszköz ikon a napi grafikonon, majd a figyelt érték folytatása egy másik Érvénytelen eszköz ikonnal (és egy lehetséges riasztással) a végén.

Összefoglalás

Az SMTP-kiszolgáló használata e-mail riasztások küldésére az eszközről gyakori módszer. A nyilvános SMTP szerver használata jobb, ha a HW group Portal szolgáltatását használja, ez hosszú távon megbízhatóbb és ingyenesebb szolgáltatás. A fent látható értékgrafikonok és az e-mail riasztások kezelésének központi helye még egy bónusz, amelyet az eszköz leválasztott riasztása mellett kap. Ez egy riasztás, amely abban a pillanatban kerül elküldésre, amikor a felügyeleti eszköz (STE2, Poseidon, Ares, ..) ki van kapcsolva vagy le van választva a hálózatról.

A portálszolgáltatás figyeli, hogy a felügyeleti eszköz csatlakoztatva van-e és megfelelően működik-e. Növeli a teljes távfigyelési ökoszisztéma megbízhatóságát.